2005-11-10

Böcker som får mitt hjärta att slå extra slag

Diana Gabaldon

Hennes böcker får mig att gråta, att skratta och att bli förälskad (i en skotte med kilt). När någon skadar sig så känner jag smärtan på min egen kropp och man känner passionen mellan tidsresenären Claire och hennes underbare skotte Jamie Fraser.

Outlanderserien är inte helt utgiven än, men här är böckerna du kan springa iväg och köpa redan idag:

1. Främlingen
2. Slända i Bärnsten
3. Sjöfararna
4. Trummornas Dån
5. Det flammande korset
6. A breath of snow and ashes - Finns inte på svenska än

Hon har även släppt en bok som heter "Lord John och kärlekens ljuva plåga". Det här är en fristående bok om en man som också är med i Outlander-serien.

För er som tycker om att skriva kan jag rekommendera att ni går in på www.dianagabaldon.com, där finns lite skrivtips och mer information om Diana och hennes utgivna alster.

Inga kommentarer: