2006-02-15

Alla hjärtans dag

Igår var Roger ansvarig för att boka in en restaurang eftersom jag bokade i förra veckan när vi firade tre år.
Nyfiket försökte jag lista ut vart han hade bokat, jag gissade på Hard Rock eller kanske thailändskt men han log lite lurigt och avslöjade bara att det var ett ställe vi aldrig varit på. Det uteslöt Hard Rock.

Restaurangen han bokat bord på var Erik Lallerstedts Bakfickan. Jag rekommenderar alla att gå dit! Räkna med att om du bara äter huvudrätt och tar ett glas vin så går det på i alla fall 300 kronor per person men det är värt varenda krona. Roger åt grillad kalvkotlett och jag åt grillad mixed fisk (olika sorters fiskar på grillspett). Det var SÅ gott! Maten smälte i munnen och Rogers kotlett var helt fantastisk! På grillspettet fanns bland annat tonfisk och tonfisken var också helt otrolig! När jag själv lagade tonfisk hemma så smakade det som en skosula (utan överdrift) men den här var saftig och helt enkelt outstanding.

I present av Roger fick jag en stegräknare ( jag har gått och suktat efter en) och Roger fick "älsklings-checkar" av mig. Checkar som innehåller exempelvis massage, middag etc.

För de som är intresserade har jag idag gått ca 3000 steg och klockan är ju bara 8:30. Rekommenderat antalet steg för att bränna ca 300 kcal är 10000 steg, mitt mål är att gå 12000 varje dag. Jag kommer att med meddela framsteg här på bloggen.

Inga kommentarer: