2006-02-16

Lax med fetaost

Wohoo, jag klarar 12000 steg på en dag. Helt otroligt. Jag går alltså så mycket på en dag så att jag bara på det bränner ca 360 kcal, det är ju mer än ett spinning-pass!

Igår var jag på SatsAerobics också, väldigt roligt! Men idag ska jag istället gå på Body Combat. Ska gå ut med klassen imorgon så jag försöker komma någorlunda iform till dess så jag kommer i mina kläder. Kanske lite sent påkommet?

Igår lagade jag till en riktigt god lax också. Mosade ihop grekisk yoghurt med fetaost (1 dl yoghurt per 100 gr fetaost). Sen kryddade jag lite med grekisk salladskrydda från Santa Maria (den använder jag till det mesta). Ta bort skinnet på laxen. Lägg i en ugnssäker form, salta och peppra med citronpeppar. Bred över fetaost-blandningen. Släng in i ugnen på 200 grader i 12-15 minuter. Till det wokade jag paprika, bambuskott och broccoli. Broccolin ska gärna förvällas någon minut i lite buljong innan, då blir den suverän när den är wokad. Sen tillsätter man Mrs Cheng's wok sauce (med grön etikett). Den är helt otroligt god. Inget ris behövs...

Dom här wokade grönsakerna är också väldigt goda till tex stekt biff. Inga kolisar (förutom de i grönsakerna) är nödvändigt.

Inga kommentarer: