2006-10-04

Vietnamesiska färska vårrullar

I lördags bjöd Roger ut mig på Noodle House, en supermysig vietnamesisk restaurang i närheten av medborgarplatsen. WOW! Jag kan inte sluta tänka på deras mat, det har etsat sig fast och jag har velat gå dit varje dag den här veckan. Därför har jag bestämt mig för att laga vietnamesiska färska vårrullar idag, receptet finns på tasteline: http://www.tasteline.com/default.ns?strItemID=showRecipe&intChannelID=&lngRID=3597&tlfo=0

Jag fick även ett bra tips från Leilas senaste kokbok om att servera glass i kokosnötsskal. Gissa vem som tog med sig ett tomt kokosnötsskal från noodle house? :D Om ni också vill ha kokosnötsskal att servera glass och snacks i, köp kokosglass när ni är på någon vietnamesisk eller thailändsk restaurang och sen tar ni hem skalet.

Om någon känner till något bättre sätt att köpa tomma skal på, hör av er...

Resultat och bilder på de vietnamesiska vårrullarna kommer senare.

Inga kommentarer: