2006-12-22

ÄCKEL!!


På väg hem från stan gick jag inte ont anandes på pendeln.... skulle gå nedåt gången till höger då jag ser en man halvsitta med byxorna neddragna så man ser hela hans fula arsel. Vänder och sätter mig istället på änden av tåget. När jag sitter där med ryggen mot gången sitter två män och skrattar åt mannen, de tittar på mig och jag skrattar med. Helt plötsligt står äckelgubben och tittar på mig och vinglar. En av männen på andra sidan gången säjer till honom att där är dörren och pekar på dörren. Äcklet kommer närmare mig och männen på andra sidan tittar på mig pekar på en stol mittemot dem som är ledig. Vigt som vanligt rusar jag upp och hukar under mannen som är nedböjd och lyckas springa till andra sidan och sätta mig mittemot männen just som äcklet ramlar där jag nyligen suttit. Med byxorna neddragna såg man hans äckliga håriga arsel, pungkulor och schnabel. Han svimmar av på golvet. Denna otrevliga incident ledde däremot till att jag pratade med två jättetrevliga syrianer hela vägen hem varav en av dem var turist och rest runt mycket och pratade flytande spanska utan brytning. Det var åtminstone väldigt trevligt!!

Inga kommentarer: