2007-04-18

The best activites for your health are bumping and humping

Då var det dags igen. Träning såklart. Har tröttnat på att styrketräna i maskin och bestämde mig för att bli av med min rädsla för fria vikter och ta mig in på "killgymmet". Har precis börjat på WorldClass i Jakobsberg och tycker att deras gym är väldigt fräscht. Dessutom är deras fria vikter mer i samma rum som maskinerna så det känns som en lite mer naturlig övergång.

David hjälpte mig att lägga upp ett träningsprogram på tre dagar och jag bokade in en instruktion för att lära mig de olika övningarna. Det gick några dagar och sen kom David på att jag inte längre skulle styrketräna tre gånger i veckan, det ska kortas ner till två dagar. Jag har lite svårt att förstå hur jag ska bli en Pauline Nordin eller Linda Fodor genom att träna två gånger i veckan men jag ger det här träningsprogrammet en chans så får vi se om någon muskel växer i storlek.

Imorse körde jag Cardio. Det blev crosstrainern för det är den som skapat J-Lo:s snygga rumpa. Fast jag misstänker att jag sträckt nedre delen av magmuskeln för jag har haft träningsvärk där sen jag körde mage i Torsdags. Instruktören visade mig en sjukt grym Nautilus-maskin för magen. Igår försökte jag köra mage igen men det gjorde så fruktansvärt ont, kändes som om någon stack en kniv i magen på mig. Jag har aldrig haft träningsvärk i magmusklerna i en vecka i sträck. Imorse när jag körde X-trainern kände jag nån skarp smärta igen i magen och hade svårt att hålla ryggen rak. Så vanlig träningsvärk känns det inte som det är längre.

Imorgon är det styrka igen, då ska jag köra ben. Skönt!

Kosten är grym, äter väldigt god mat. Däremot är det lite kämpigt att bli av med sötsuget. Försöker äta mycket och ofta så att jag inte ska känna mig hungrig och sugen. Det blir mycket lax och kyckling och mellan måltiderna blir det massor med keso och kesella. Måste skaffa riskakor eller något också som jag kan äta direkt efter träningspasset.

Ska träffa David ikväll. Mysigt. :)

Inga kommentarer: