2007-04-20

Vem sa att maskiner var ofarliga?

Skadad.. igen

I samband med inflyttningen i min lägenhet så sträckte jag ena skulderbladet när jag tappade en 30+kgs låda och jag hade puckelrygg i en vecka. Det kändes jobbigt och den var lite svår att dölja. Visst övervägde jag att tejpa tubsockor på andra skulderbladet och påpeka att det var vingar på väg att växa ut men jag insåg snabbt att det hade lett till många diskussioner.

Nu är jag säker på att jag har sträckt min magmuskel. Den är väldig öm och jag har svårt att sträcka på mig. I kombination med att jag är väldigt trött, det blir jag "alltid" när jag fått någon typ av muskelskada. Och HUR fick jag denna sträckning? Jo, i en maskin och inte pga fria vikter. Maskinerna är alltså inte helt ofarliga, används med försiktighet. Lasta inte på en massa kilon du inte orkar. Jag tror alltid att jag är starkare än jag är, därav alla muskelskador jag lyckas åsamka mig själv.

Idag har jag ätardag. David vill inte ha pizza så jag övervägde paj. Men hittar inte min pajform, säkert glömt den i flytten.. surt. Chips SKA jag i alla fall ha. Sen blir det massor med cuba libres ikväll och kanske lite gott vin. Självklart blir det lite Sopranos ikväll också!

Längtar längtar till allt fredagsmys!

Inga kommentarer: