2007-04-27

Att övervinna rädslan

Som jag skrev innan kändes det obehagligt med "killgymmet"... det är så tråkigt att det är en så liten andel tjejer som tränar fria vikter och jag tror att det här är en av anledningarna. På 24hourfitness i stan har de speciella tjejgym vilket är väldigt bra på sätt och vis men samtidigt så är det ju tråkigt att man som tjej måste använda ett speciellt tjejgym för att våga träna.

Egentligen är det ju inget att vara rädd för, vi pratar ju med dem varje dag (killarna alltså). I grund och botten handlar det nog om naturliga mänskliga instinkter. Vi vill ju inte göra bort oss för det motsatta könet, snarare imponera på dem eftersom dem är nödvändiga för fortplantning.

Det är nog samma sak som att tjejer klär upp sig för andra tjejer, vi måste ju vara konkurrenskraftiga.

Jag har varit nära att vända flera gånger i gymmet när det varit folk där, vill inte att någon ska se om jag gör fel. Men nu börjar det släppa! Bänkpressen som kändes jobbigast känns nu minst jobbig. Jag tror att botemedlet mot att vara livrädd inne på gymmet är att lära sig och bli duktig, vad har man då att vara rädd för?


Inga kommentarer: