2007-05-02

Motigt...

Idag känns det tungt. Jag har en lite jobbig vecka även om Måndag och Tisdag varit två helt fantastiska dagar!

Jag läser just nu:

Energitjuvar : i familjen, i relationen och på jobbet av Ingalill Roos

Den är otroligt bra. Som alla psykologiböcker känner man alltid igen någon eller i värsta fall sig själv. Jag känner igen vissa i min närhet som energitagare och mig själv som en f.d. energigivare. Anledningen till att jag inte är en energigivare längre är ju förstås för att energin tar slut efter ett tag... Jag kan känna att om man är i närheten av energitagare varje dag så blir man pumpad på energi och man orkar inte speciellt mycket. Förstår inte hur andra människor kan ha den påverkan? Fast egentligen handlar det ju inte om att andra människor har den påverkan utan mer att jag låter dem påverka mig. Hur kan man då ändra på sin situation? Jag tror att i den mån det går försöka att säja upp kontakten med dessa människor. I de fall som detta inte är möjligt bör man jobba med sig själv så att den här typen av människor inte påverkar en.

Inga kommentarer: