2007-05-07

Projekt "Laga Dator"

Jag har beslutat mig för att själv försöka laga datorn ikväll. Det här är planen:

1. Jag loggar in på datorn, kollar administratörsverktyg där man ska kunna se varför datorn har stängt ner sig, där får jag förhoppningsvis en ledtråd.

2. Går in i BIOSet och återställer ursprungliga inställningar eftersom datorn kan vara uppklockad och temperaturen fucked up.

3. Datorn ska dammsugas och varje fläkt rensas på damm.

4. Installera om Windows

5. Om inget av detta hjälper ska jag kolla upp om mitt grafikkort kan återanvändas på en annan dator.

6. Lämna in datorn på service nästa månad.

Det som händer med datorn är att den stänger ner sig hela tiden, speciellt när jag spelar spel. Händer att den stänger ner sig när jag har många fönster öppna eller om jag sitter och jobbar i Word eller något annat. Men värst är det när jag spelar spel.

Om jag lyckas fixa min dator så kan vem som helst.

Inga kommentarer: