2007-05-14

Tavlor

Någonstans inom mig finns en konstnärlig ådra. Kanske beror det på att jag har två konstnärliga föräldrar. Tyvärr har jag inte lyckats ägna mig åt det lika dedikerat som mina föräldrar även om jag gjort några ihärdiga försök.

Nu känner jag mig kreativ igen och har börjat kika på ett nytt projekt. Jag ska måla tavlor till min lägenhet. Eftersom lägenheten ska gå i svart och rött vill jag ha helsvarta stora tavlor på någon typ av tjock duk. Bakgrunden på tavlorna ska vara svarta och enkla motiv i rött på varje tavla. Det ska vara mycket struktur och tjock färg så jag misstänker att olja är det bästa alternativet.

På Onsdag ska jag iväg till Kreatima och kika lite, å kanske få lite bra tips!

Funderar även på att göra en fondmålning på en vägg. Kanske en svart ranka längs ena väggen som slingrar sig upp mot taket? Kanske till och med med lite röda blommor på.

Ska bli roligt att måla igen!!!!

2 kommentarer:

Sara sa...

Åh det låter som ett roligt projekt! Kommer säkert bli jättefint :) Vad fin din blogg är nu!

Linda sa...

Tack snälla! Sidan ser bättre ut än innan men upplösningen är inte så bra så jag ska ändra om igen. När jag får tid, som vanligt! ;)