2007-05-11

Projektrapport för "Laga dator"

Nu fungerar det mycket mycket bättre...
Jag har dammsugat datorn och pillat i fläktarna med tops och chassit står nu öppet. David installerade om drivrutinen på grafikkortet (även om versionen verkade äldre än den jag hade). Det går att köra WOW minst 1.5 timme i sträck utan att datorn stänger av sig.
Det känns inte så troligt längre att det är något fel på kylningen även om igendammade fläktar har påverkat datorn negativt. Får se om jag investerar i en ny dator eller lämnar in denna på service nästa månad.

Har nu städat upp i min klädkammare och stoppat in de flesta av mina böcker i trådbackar och ointressanta böcker har jag lagt i lådor så jag kan stoppa in dom i förrådet. Det blev en väldigt bra tillfällig lösning tills jag skaffat hyllor.

Låg i soffan under täcket och myste med David igår och kollade på Eurovision. Helt klart många speciella bidrag! Min favorit Polen (Fergie-copycat) gick inte vidare... Trist men det är sällan dom bästa bidragen som går vidare...


Inga kommentarer: