2007-05-07

Jävla dator

Jag saknar så mycket min hemmadator. Den stänger ner sig konstant och det går inte att spela på den. I dagens slit och släng samhälle lagar man ingenting utan man köper nytt. Men nu råkar det vara så att jag har en rätt okej gaming-dator och inget man bara slänger ut för att köpa något nytt.

Varför finns det inget reparations-center? Förr i tiden så lämnade man in en trasig radio eller en trasig video. Är detta överhuvudtaget möjligt? Min dator är ett ihopplock så den har inget speciellt märke och jag kan därför inte bara skicka in till Acer och betala vad det kostar.

Tänk på alla som har noll koll på mjukvara och hårdvara, de är beroende av att känna någon med koll för att fixa datorn. Hur många har sån koll egentligen? Jag har pluggat data och började ganska tidigt att skruva i datorer men jag kan inte felsöka och laga min egen dator. Mjukvaran installerar jag bara om när det strular för mycket men hur många kan göra det nuförtiden?

Ett reparations-center, det kanske är en ny affärsidé?

Okej, lyckades inte publicera det här inlägget och googlade lite. Affärsidén fanns tidigare, å dom har rätt okej priser, hit ska min dator i nästa månad: http://www.donss.se
Recension kommer.. ;)

Inga kommentarer: