2005-10-26

Böcker jag läser just nu

Själv är jag alltid nyfiken på vad Lotta läser för böcker (www.neith.nu). Tyvärr har hon tagit bort den informationen från sin sida men nu tänkte jag i alla fall göra en liten lista på vad jag har på gång just nu!

1. Busenkelt av Charlotta Gustafsson
Charlotta som numera heter Flinkenberg i efternamn är som jag skrivit innan min största förebild. Jag vill bli som hon när jag blir stor. Jag läser denna boken för andra gången och kan definitivt rekommendera den om du behöver peppas lite eller är i behov av en "karriärboost".

2. Sälj dig själv och ta betalt av Ulla-Lisa Thordén
Den här boken hittade jag på biblioteket. Handlar om försäljning. Bra för den som är lite rädd för att sälja. Väldigt nyttigt bla för den som ska starta eget. Jag läser den för att jag är intresserad av att bli en bättre säljare!

3. The art of the deal av Donald Trump
Inga ord behövs, det är ju Trump! Den andra boken jag läser av honom och jag har fler i min bokhylla hemma.
Han är min förebild nummer 2. Jag vill bli lika rik som honom när jag blir stor.

4. Svarta Huset av Stephen King
För er som inte visste att den fanns. Detta är alltså fortsättningen på Talismanen. Har inte läst så långt än men den är spännande! Ligger hemma på nattduksbordet beredd att gripa klorna i mig när jag är som mest mörkrädd.

5. Sagan om ringen av J.R.R Tolkien
Den här började jag läsa ungefär samtidigt som jag började på IHM. Med andra ord så har jag läst den i ca 1 år. Från början läste jag den mest på mornarna när jag åt frukost men i takt med att jag började läsa marknadsföringsböcker till frukosten så fick jag lägga undan Tolkien ett tag. Han är dock inte bortglömd, jag ser boken varje morgon och känner suget att fortsätta!

6. Senaste numret av Fitness Magazine (såklart)
Gamla redaktören Minna är tillbaka och har gjort några ändringar i tidningen. Hittills har jag bara märkt lite förändringar på layouten men jag har bara läst en tredjedel av tidningen än så länge, måste ju suga lite på karamellen...


E-ljudbok:
Tempelriddaren av Jan Guillou
Detta är andra boken i serien om Arn. Jag trodde att det skulle bli för mycket historia för mig som inte är speciellt historieintresserad. Ändå lyssnade jag på den första boken "Vägen till Jerusalem". Bra, riktigt bra!
Tempelriddaren köpte jag från bokus imorse och har därför bara hunnit lyssna 45 minuter.


Inga kommentarer: