2005-10-19

Ljuscafé

Det här är tredje dagen sen jag var på ljuscaféet i Hornstull tillsammans med Sara och Susanne. Visste inte vad jag skulle förvänta mig av den nya upplevelsen men anledningen till att jag gick dit till att börja med var för att lyckas hålla mig vaken till alla dessa favoritprogram på tv, exempelvis Desperate Housewifes. För det går ju inte när man somnar av utmattning kl. 21 varje kväll. Jag kan säja på rak arm att piggare har jag inte blivit. Däremot har jag fått så mycket energi! Det har varit en ansträngning att jobba dom senaste månaderna men i måndags började jag rensa i gamla surdegar och har blivit mitt gamla effektiva jag igen. Känns väldigt skönt. Jaja, får se hur länge det håller i sig och om Sara och Susanne kan tänka sig att följa med fler gånger.

Annars så kämpar jag på i mitt jobbsökande. Mitt största problem är väl att jag är för kräsen, man vill ju inte jobba med vad som helst eller vart som helst och jag har därför inte sökt så många jobb. Jag har jobbat hårt för att komma dit jag är idag och vill inte slösa bort mina erfarenheter och kunskaper på ett okvalificerat jobb. Har börjat läsa Charlotta Flinkenbergs bok "Busenkelt" igen. Den boken motiverar mig verkligen och Charlotta är en av mina förebilder. Hon är en tuff brud som gör det hon vill.
Sen undrar jag lite hur andra får tid att söka jobb samtidigt som dom redan har ett heltidsjobb?
Idag ska jag i alla fall ringa på en tjänst som jag verkligen verkligen vill ha. Håll tummarna för mig! :)

/Linda

Inga kommentarer: