2005-10-25

IHM

Igår var jag i skolan, som vanligt på Måndag eftermiddagar. Nu börjar det närma sig tenta och jag tycker faktiskt att det ska bli skönt! Inte för att jag känner att jag kan det, för det gör jag absolut inte. Men för att nu finns det inte tid för lärarna att försöka trycka in mer i våra överstimulerade hjärnor.
Eftersom det endast är tre veckor kvar till tenta så kommer mina kompisar inte att se mycket av mig nu tills det är över. Jag kommer att stänga in mig med mina böcker och massor av te under dessa veckor, ja, när jag inte är på jobbet förstås. När tentan är över så känns det skönt, då har vi bara projektarbetet kvar den här terminen. Inte för att det innebär att jag kan slappa om dagarna, tvärtom, då kommer min fritid att gå åt till att hitta information. Men å andra sidan, då kan jag åka kommunalt och läsa en skönlitterär bok, jag kan äta frukost och läsa en skönlitterär bok, jag kan somna tills min skönlitterära bok åker i golvet. Det är lite annat än att läsa om finansiell analys.

Jag har tagit semester torsdag-måndag för att jag ska åka och hälsa på pappa. Med tentaplugg som kommer nu och sen projektarbetet så kan det här bli det enda tillfället jag har i år. Detta innebär att jag missar Rockstar Sol! *snyft* Jag måste säja det till Susanne, hoppas hon går utan mig så inte hon missar det i alla fall.

Inga kommentarer: